Dácil verhuist (ook)

31 08 2012

Voor Dácil hebben we een kamertje moeten maken. Er zijn 2 slaapkamers, we hebben nog overwogen om Dácil en Yone op 1 kamer te laten slapen maar het brengt meer gedoe met zich mee dan dat het iets oplost. Dus hebben we een kamertje aan onze slaapkamer gebouwd. Een kamertje, want groot is het niet, maar dat hoeft ook niet. Dácil is bijna nooit in de slaapkamer en wij ook niet. En omdat nu toch alles anders is hebben haar ook maar meteen geupgrade qua bed. Weg met het babyledikant. Ze heeft nu een groot bed, Apo z’n matras op onze lattenbodem, ingeklemd tussen de muren zodat ze er niet uit kan rollen en aan de lange kant een hekje. De eerste nacht heeft ze geen oog dicht gedaan (en ik ook niet). Alles was natuurlijk nieuw en vreemd. Vanaf de tweede nacht slaapt ze zonder wakker te worden door tot een uur of zeven ‘s ochtends. Volgens mij is ze gewend…

Verder staan er nog 2 nachtkastjes, de commode, een hoge en smalle hoekkast en een fateuil. Er zijn drie van deze fateuils in het huis, eentje heeft mijn grootmoeder geborduurd, eentje mijn moeder en eentje tante Dikkie (mijn oudtante). Welke Dácil heeft weet ik niet precies, maar ze zit er in ieder geval op als een ware prinses.


Actions

Information

Leave a Reply

