Yone op zwemles

4 08 2013

Yone had voor het vierde achtereenvolgende jaar de hele maand juli elke dag zwemles. We zijn er mee begonnen toen we hier pas aankwamen, in 2010, en nu keek hij er al voor de zomervakantie naar uit. We moeten in juli toch vroeg uit de veren omdat Dácil naar school gaat, en het is maar 3 kwartiertjes. Een beetje lichaamsbeweging in de morgen kan geen kwaad. Tot nu toe vond ik het allemaal maar een beetje op spartelen lijken, een echte zwemstijl kon ik niet ontwaren, maar dit jaar heeft hij mij verrast. Blij verrast. Ik zag vooruitgang, de ellebogen uit het water, meer concentratie, hoofd opzij om te ademen…Het leek wel of hij echt naar de meester luisterde. Zoals ik al eerder vertelde doet men hier niet aan gereguleerde zwemdiploma’s. Maar dat mag de pret niet drukken. Aan het eind van de zwemcursus, de laatste dag van juli, vroeg de meester of Yone misschien door wilde gaan in september. Hij vond dat ie een mooie stijl heeft en dat er wellicht nog wel wat meer inzit…We zullen zien.

Yone is degene rechts, met de gele badmuts

 


Actions

Information

Leave a Reply

